Köpvillkor
Information
Fint Som Snus AB
Nynäsvägen 15
136 47 Haninge
Organisationsnummer: 556676-2398
Momsregistreringsnummer: SE556676239801
E-post (butik): shop@fintsomsnus.se
E-post (kundservice): info@fintsomsnus.se
Telefonnummer: 072-915 08 48
Webbplats: www.fintsomsnus.se
Senast uppdaterad: 2025-04-20
1. Allmänt
Dessa köpvillkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kund”, ”du”) genomför en beställning från Fint Som Snus AB (”Företaget”, ”vi”, ”oss”) via vår e-handelsplattform på www.fintsomsnus.se (”Webbplatsen”). Genom att genomföra ett köp godkänner du dessa Villkor, vår personuppgiftspolicy samt bekräftar att du är minst 18 år gammal.
Vår verksamhet är uteslutande riktad till privatpersoner bosatta i Sverige. Vi accepterar inga beställningar från personer under 18 år eller från utlandet.
Vid misstanke om oegentligheter, felaktiga uppgifter eller misstänkt återförsäljning i kommersiellt syfte, förbehåller vi oss rätten att neka eller annullera en beställning utan föregående meddelande.
2. Åldersgräns
För att handla på Fint Som Snus AB:s webbplats måste du ha fyllt 18 år. Alla beställningar kontrolleras mot personuppgifter och samkörs med åldersverifiering. Vid leverans sker ytterligare kontroll via ID-handling. Om du inte kan styrka din ålder vid leverans, levereras inte produkten och returavgift samt fraktkostnad tillkommer.
3. Kundens uppgifter och konto
Vid beställning ska korrekta och fullständiga personuppgifter lämnas, inklusive namn, adress, mobilnummer och e-post. Du är ansvarig för eventuella fel i uppgifterna.
Vi rekommenderar att du skapar ett kundkonto för enklare orderhantering. Du ansvarar själv för att inloggningsuppgifter inte sprids till obehöriga. Misstänker du att någon fått tillgång till ditt konto ska du omedelbart meddela oss.
4. Beställning och bekräftelse
När du genomför en beställning på vår Webbplats skickas en automatisk orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Avtalet mellan dig och Fint Som Snus AB ingås först när vi bekräftat beställningen och mottagit betalning.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter i pris, lagersaldo eller produktinformation även efter att en order har mottagits.
5. Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms (25 % om inte annat anges). Fraktkostnader tillkommer om inte annat anges i kassan.
Fraktvillkor:
-
Beställningar över 999 kr (exklusive fraktkostnad): Fraktfritt
-
Beställningar under 999 kr: Fraktkostnad på 85 kr tillkommer
Betalningsalternativ:
Vi erbjuder säkra betalningar genom:
-
Klarna Checkout – Faktura, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning
-
Swish – Direktbetalning via mobil
Betalningen hanteras av Klarna, vilket innebär att olika betalmetoder kan visas beroende på deras kreditbedömning. För fullständiga villkor hänvisar vi till www.klarna.com/se.
6. Leverans och transport
Leveranser sker med Posten (PostNord) och DHL. Normal leveranstid är 2–5 vardagar efter mottagen betalning. Leveranstiden kan påverkas av exempelvis helgdagar, hög belastning eller transportförseningar.
Du får ett sms eller mejl med spårningsinformation när ditt paket är på väg och när det finns att hämta hos ombud. Tänk på att ta med giltig legitimation vid upphämtning.
Leveransvillkor:
-
Leverans sker endast inom Sverige
-
Ålderskontroll sker vid utlämning
-
Om du har portkod eller annan tillträdesinformation, ange detta vid beställning
Vi ansvarar inte för leveransförseningar orsakade av fraktbolag eller händelser utanför vår kontroll, men vi informerar dig så snart som möjligt vid förseningar.
7. Outlösta paket
Paket som inte hämtas ut inom fraktbolagets liggetid (ofta 7 dagar) returneras till oss. För outlösta paket debiteras en avgift om 99 kr, vilket täcker returfrakt, hantering och administration.
Observera att outlösta paket inte räknas som ångrat köp enligt distansavtalslagen.
8. Ångerrätt
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen.
För att använda ångerrätten måste:
-
Produkten vara i väsentligt oförändrat skick
-
Originalförpackning vara obruten och oskadad
-
Du meddela vår kundservice inom 14 dagar via e-post eller telefon
Du kommer att få en länk där du genererar en QR-kod som används hos PostNord-ombud för att kostnadseffektivt returnera varan. Du som kund ansvarar för returfraktkostnaden.
Ej godkänd ångerrätt:
-
Om varans försegling är bruten (ex. öppnade snusförpackningar)
-
Om varan är använd eller skadad
Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.
9. Reklamation
Om en vara är defekt, skadad eller felaktig vid leverans har du rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen.
Vid reklamation ska du:
-
Kontakta kundservice snarast
-
Ange ordernummer och beskrivning av felet
-
Bifoga bilder på produkten samt förpackningen, särskilt vid synlig fraktskada
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och återbetalar varuvärde samt eventuella fraktkostnader. Reklamationer hanteras normalt inom 14 dagar.
10. Force Majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför vår kontroll, såsom:
-
Naturkatastrofer, krig, pandemier
-
Brand, sabotage, cyberattacker
-
Transportstörningar
-
Myndighetsbeslut
Vid force majeure kan vi skjuta upp leverans eller häva köpet utan ersättningsskyldighet.
11. Immaterialrätt & copyright
Allt innehåll på vår webbplats – inklusive texter, bilder, logotyper, grafik, design och produktnamn – tillhör Fint Som Snus AB och skyddas av upphovsrättslagen.
Material får inte kopieras, spridas eller användas utan vårt skriftliga medgivande. Alla varumärken som förekommer tillhör respektive ägare.
12. Ändringar av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera och ändra dessa köpvillkor. De nya villkoren gäller från publiceringsdatum och tillämpas vid framtida köp. Datum för senaste uppdatering finns alltid överst i dokumentet.
13. Tvistlösning
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer vid eventuell tvist. Du som konsument kan även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online:
-
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se -
EU ODR-plattform
ec.europa.eu/odr